Verdens mest verdifulle merkevarer er globale teknologiselskaper og de har styrket seg betraktelig gjennom koronakrisen. I Norge er det de store samfunnsinstitusjonene som har stått støtt i koronakrisen, som har best omdømme, sammen med forbrukermerker med sterk knytning til fellesskapsverdier. Hvor viktig er kommunikasjon og hvor viktig er selve produktet eller tjenesten? Hva gjør omdømme-vinnerne for å sikre seg vår tillit?
Lytt til samtalen mellom
- Jan Behrens, Fagansvarlig for omdømmemålinger i Ipsos
- Per Valebrokk, Partner i Storm Communications
- Janne Log, Daglig leder av Samvirkene, medlem av Polyteknisk Forening
- Mette Vågnes Eriksen, Generalsekretær i Polyteknisk Forening
I denne episoden lærer du om de viktigste funnene i den ferske omdømmeundesøkelsen fra Ipsos og du hører om paradokset rundt at mange av de globale teknologiselskapene som topper omdømmelistene, også er de som ikke betaler skatt, som utfordrer personvernet og arbeidstakerrettigheter og som synlig og usynlig påvirker totalforsvaret av nasjonalstaten. Du får også noen gode råd om hvordan du bygger et godt omdømme – og hvorfor det er lurt.
Ta gjerne kontakt med Styret i PF Styrenettverk og Styret i PF Bærekraft.
Liker du #PolyPod, støtt Polyteknisk Forening via Vipps til 81911 nå!