175 norske selskaper har signert Grønnvaskingsplakaten – en veileder og rettesnor for små og store virksomheter som vil unngå grønnvasking og bidra positivt til at det grønne skiftet skjer raskere.
Hva gjør næringslivet og myndighetene for å leve opp til målet om å være Samfunnsbyggere og ikke Grønnvaskere?
Hva kan du og jeg gjøre for å unngå å bli lurt av villedende markedsføring om bærekraftigheten til varer og tjenester?
Lytt til samtalen mellom:
- Ida Pernille Hatlebrekke, Kommersielt- og bærekraftsansvarlig, Looping og styreleder i PF Bærekraft
- Espen Karlsen, Administrerende direktør, Jernia
- Inger Lise Blyverket, Direktør, Forbrukerrådet
- Mathias Juell Johnsen, Kommunikasjons- og politikkansvarlig, Skift
- Mette Vågnes Eriksen, Generalsekretær, Polyteknisk Forening
I denne episoden lærer du om dilemmaene knyttet til grønnvasking og om samarbeid mellom myndigheter og marked for å unngå villedende markedsføring.
Du hører om praktiske eksempler på mer bærekraftige produkter og tjenester – og du får 7 greie tips til hva du kan gjøre neste gang du skal kjøpe noe og ikke vil bli grønnlurt.
Ta gjerne kontakt med Styret i PF Bærekraft.
Liker du #PolyPod, støtt Polyteknisk Forening via Vipps til 81911 nå!